(sobota) 29 listopada, 8:00 – 30 listopada, 15:00
Wydarzenie jednorazowe
Drużynowe Mistrzostwa Polski MESBG 2025
Gdańska 187, 85-674 Bydgoszcz
Informacje szczegółowe
Rodzaj wydarzenia
Turniej
Link do rejestracji
Lokalizacja
Gdańska 187, 85-674 Bydgoszcz
Wstęp na wydarzenie
Wstęp
Płatny (tylko przelewem)
Informacje dodatkowe
130 zł/gracz (780 zł) wersja bez obiadu i śniadania. Gracze do 16 roku życia włącznie i gracze będący w stowarszeniu hobbystów magma minimum pół roku (do dnia turnieju włącznie) zniżka -50% wpisowego
Opcje płatności
Online
Kwota:
1080,00 zł
Nr. konta bankowego:
42 1050 1139 1000 0090 8035 5101
Tytuł przelewu:
"Nazwa drużyny" DMP2025 z jednienem/bez jedzenia i ilość graczy poniżej 16 roku życia
Informacje o wydarzeniu
Gra
Middle earth strategy battle game
Host wydarzenia
Harmonogram
sobota, 29 listopada
08:00 – 10:15
pierwsza bitwa
10:45 – 13:00
druga bitwa
13:10 – 14:10
przerwa obiadowa
14:15 – 16:30
trzecia bitwa
17:00 – 19:15
czwarta bitwa
niedziela, 30 listopada
09:00 – 11:15
piąta bitwa
11:40 – 13:55
szósta bitwa
14:20 – 15:00
ogłoszenie wyników
Zasady wydarzenia
Ilość punktów / limity armijne
800
Maksymalna Ilość uczestników
36 drużyn (216 graczy)
Zasady
Sędzia główny
1. Jerzy Sikorski
Sędziowie liniowi i wsparcie techniczne
1.Kordian Kafar
2. Błażej Głowacki
W ramach wpisowego gracze otrzymują:
- wstęp na turniej
- nagrody rzeczowe dla każdego uczestnika
- nagrody dla TOP 3
- nagrody dla uczestników w konkursie malarskim
- nagroda dla MVP turnieju
- obiad + śniadanie
- drobny poczęstunek -ciastka i słone przekąski
- kawa, herbata i woda
informacje ogólne
1.1. Turniej jest turniejem drużynowym Ligi Ogólnopolskiej MIddle Earth SBG. Nie jest zaliczany do rankingu LO wg zasad podanych przez LO.
1.2. Drużyny składają się z 6 graczy
1.3. Każda drużyna ma wyznaczonego kapitana, który odpowiada za całą drużynę, zarówno za jej zachowanie jak i decyzje podejmowane podczas parowania i w sytuacjach spornych.
1.4. W trakcie rozgrywek będzie grane tylko bitwy Dobro vs Zło.
1.5. Pary pierwszej rundy zostaną wylosowane na przynajmniej tydzień przed samym turniejem. W następnych rundach stosujemy system szwajcarski, tzn. najlepsza i druga drużyna po danej turze walczą ze sobą, drużyna trzecia walczy z czwartą itd.
paringi patrzymy tylko po punktach pierwszorzędnych (punkty meczowe) i drugorzędnie (duże punkty)
1.6. Każda drużyna zobowiązana jest do wysłania zgłoszeń, dokonania opłaty oraz wysłania rozpisek wg poniższego harmonogramu:
a) do 09.11.2025 - zgłoszenie na turniej na: championshub. Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko, nick i ID oraz miejscowość, z której pochodzą gracze oraz zaznaczenie kto jest kapitanem wraz z numerem kontaktowym do takowego (może być to uzupełnione na rozpisce). W celu wpisania do tabeli proszę też o informację, jeżeli gracz ma mniej niż 16 lat.
b) do 09.11.2025 – dokonać opłaty za turniej przelewem z dopiskiem DMP2025 i nazwa drużyny
Stowarzyszenie Hobbystów Magma
42 1050 1139 1000 0090 8035 5101
ING Bank Śląski S.A.
c) do 23.11.2025 – Wstawić rozpiski na championshub w formie JPG z tabletop admiral lub MESBG list builder.
1.7. kolejność zgłoszeń w pierwszej kolejności po kolejności dokonania opłat. Opłaty po terminie wpłat (09.11.2025) nie są zwracane.
1.8. Gracze zobowiązani są posiadać: kostki, miarkę calową, scenariusze, wydrukowaną rozpiskę oraz statystyki i zasady swojej armii.
1.9. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonania zmian w regulaminie. O wszelkich zmianach gracze zostaną niezwłocznie powiadomieni.
1. 10. Wewnątrz budynku zakazane jest palenie papierosów i innych używek w tym e-papierosów, IKOSów i innych tego typu rzeczy. Wyznaczone są miejsca do tego celu na zewnątrz budynku.
kompozycja armii
2.1 . Każda drużyna wystawia 3 rozpiski armii dobra i 3 rozpiski armii zła. Armylisty oraz bohaterowie imienni będący po tej samej stronie (Dobra lub Zła) nie mogą się powtarzać. Zatem można wystawić Sarumana w armii Dobra oraz Sarumana w armii Zła.
2.2. Format punktowy to 800 pkt
2.3. Armie muszą być skomponowane na podstawie najnowszych podręczników GW i FAQ do nich.
2.4 Legacy jest dopuszczone do gry
2.5. Niedopuszczalne jest wystawienie proxów. Dopuszcza się jednak wystawianie konwersji po uprzednim zweryfikowaniu tego u sędziego. Zdjęcia konwersji lub pytania ich dotyczące proszę wysyłać na mail: DMPBYDGOSZCZ@gmail.com najpóźniej do 12.11.2025.
2. 6. Uzbrojenie na modelach musi być wpisane do rozpiski tak, aby zarówno sędzia jak i przeciwnik mieli do nich wgląd.
2.7. Wszystkie modele muszą być pomalowane i wypodstawkowane. W innym wypadku sędzia może naliczyć punkty karne.
2.8. Dopuszczone są do gry modele spoza oferty GW. (weryfikacja modeli jak w punkcie 2.4.2.9. Za poprawność rozpisek odpowiadają gracze - nie sędzia. Jak macie byka - poprawcie go.
2.10 Każdy z graczy ma obowiązek posiadania czytelnej rozpiski papierowej swojej armii oraz zasad specjalnych i FAQ do swojej armii i modeli w celu sprawdzenia i udostępnienia przeciwnikowi w razie potrzeby bez konieczności wzywania sędziego.
2. 11. armie muszą być ułożone zgodnie z podręcznikami oraz innymi dokumentami GW wydanymi publicznie do dnia 10.11.2025 włącznie.
rozgrywka
1. Podczas turnieju gracze rozgrywają 6 bitew. Czas przeznaczony na rozegranie jednej bitwy to 135 minut.
Jeżeli wystawianie modeli na początku gry trwa więcej niż 15 min będzie to traktowane jak gra na czas.
W momencie ogłoszenia skończenia czasu gracze mają 10 minut na dogranie tury. Po upływie czasu lub zakończeniu tury obaj gracze odkładają kości i liczą wyniki.
2. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniem Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej oraz oficjalnymi FAQ - są one wiążącą interpretacją zasad.
3. Odległości mierzymy w calach, aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów jako jednostki miary.
4. Po zakończeniu wszystkich pojedynków kapitanowie drużyn przeciwnych zgłaszają wyniki
5. Gramy na blatach o wymiarach 48x48 cali
6. System parowania graczy (zostanie uzupełniony)
7. Na turnieju gramy tylko dobro vs zło.
scenariusze
Przed turniejem zostaną wylosowane scenariusze z każdej puli (czyli 6 scenariuszy z 6 różnych puli). Scenariusze zostaną rozegrane w tej kolejności.Runda 1 – Pool 6
Runda 2 – Pool 3
Runda 3 – Pool 1
Runda 4 – Pool 5
Runda 5 – Pool 4
Runda 6 - Pool 2System parowania graczy na DMP 2025
1. kapitanowie drużyn rzucają kostkami zwycięzca to drużyna A a przegrany to drużyna B2. zespół A wybiera rozpiskę (dobra lub zła) i kładzie ją zakrytą na jednym z sześciu wolnych stołów. Drużyna B wybiera rozpiskę (dobra lub zła) i kładzie ja zakryta na jednym z pięciu wolnych stołów.
3. gracze odkrywają rozpiski
4. Obie drużyny wybierają rozpiski do przeciwnej już wystawionej rozpiski i kładą ją zakryte (nie będą odkrywane)
5. Drużyna B umieszcza zakryta rozpiskę z przeciwnej strony konfliktu niż ta wybrana w punkcie 2 i kładzie na dowolnym z czterech wolnych stołów. Następnie drużyna A wybiera rozpiskę o przeciwnej stronie konfliktu niż wybrana rozpiska w punkcie 2. i kładzie na jednym z 3 wolnych stołów.
6. odkrywanie rozpisek ustawionych w punkcie 5.
7. Obie drużyny wybierają rozpiski do przeciwnej już wystawionej rozpiski i kładą ją zakryte (nie będą odkrywane)
8. Drużyna A wybiera jedną z nie wyłożonych rozpisek i rzuca kością na wynikach 1,2,3 rozpiska idzie na wolny stół po lewej a na wynikach 4,5,6 na wolny stół po prawej. Ostatnia rozpiska idzie na jedyny wolny stół.
9. Drużyna B dokłada swoje wolne rozpiski do wolnych paringów tak, żeby zawsze było dobro vs zło.
10. odwraca się resztę ukrytych rozpisek.
Punktacja
Na turnieju są trzy rodzaje punktów (system trzystopniowy):
Punkty Meczowe (PM)
Duże Punkty (DP)Małe punkty (MP)
PM>DP>MP
6.1. Małe punkty (MP)
Są tą punkty zdobyte z danego scenariusza podczas danej rozgrywki. Na podstawie ich są przyznawane DP. Gracze wpisują sami w aplikacji Championshub.
6.2. Duże Punkty (DP)
Są to punkty przyznawane na podstawie Małych Punktów i są podstawą do rozstrzygnięcia która drużyna wygra dany paring. Gracze Wpisują sami te punkty.
duża wygrana 4 DP
mała wygrana 3 DP
remis 2 DP
mała przegrana 1 DP
duża przegrana 0 DP
Duża wygrana jest wtedy, gdy gracz który miał więcej MP ma ich dwa razy więcej i ma ich o minimum 6 więcej.
Mała wygrana jest wtedy, gdy gracz który wygrał ma tylko więcej MP
Remis jest wtedy gdy obaj gracze mają tyle samo MP.
6.3. Punkty Meczowe (PM)
Punkty meczowe są głównymi punktami do ustalenia wyników i one pokazują, czy dany mecz został wygrany,zremisowany lub przegrany przez daną drużynę. TYLKO KAPITANOWIE WPISUJĄ I TYLKO PUNKTY SWOJEJ DRUŻYNY.
Wygrana 2 PM
Remis 1 PM
Przegrana 0 PM
Dana drużyna jest wtedy gdy drużyna z większą ilością punktów ma 8+ więcej punktów (czyli musi być minimum 16-8)
Uwaga: uprasza się o to, żeby po wpisaniu wyników przeciwnicy potwierdzali je na aplikacji.
przepisy porządkowe
1. Bezpodstawne przedłużanie gry będzie karane ostrzeżeniami i w konsekwencji karami. Jeżeli sędzia będzie notorycznie wzywany do jednego stołu wówczas gracz, który po raz drugi wzywa sędziego i po raz drugi nie będzie miał racji podczas niepotrzebnej sprzeczki zostanie ukarany punktami karnymi(patrz wyżej). Zatem spójrzcie w zasady swoich modeli i FAQ, aby nie zarobić punktów karnych.
2. W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0:20
3. Wszelkie sytuacje sporne powinny być rozstrzygane przez rzut sporny, a sędziowie mogą być wzywani jedynie, jeśli gracze nie mogą dojść do porozumienia.
4. Sędzia ma prawo wymóc na graczu korzystanie z kubka do kości w przypadku, kiedy zostanie on posądzony przez przeciwnika o "podejrzane" sposoby rzucania nimi. W takim przypadku obaj gracze wszelkich rzutów dokonują przy użyciu kubka, jeśli żaden z nich nie posiada kubka lub same kości budzą zastrzeżenia obaj gracze używają tego samego zestawu kości.
5. W przypadku posądzenia gracza o "grę na czas" do stołu zostanie przydzielony sędzia pomocniczy oraz w razie konieczności stoper szachowy. W przypadku potwierdzenia przez sędziego gry na czas gracz oskarżony otrzyma do 3 ostrzeżeń - patrz zapis o karach za grę na czas.
6. Decyzje sędziów są nieodwołalne.
Dodatkowe informacje
dla graczy z stowarzyszenia hobbystów magma będący członkami minimum 6 miesięcy rabat 50% na wpisowe,
dla graczy poniżej 16 roku życia rabat - 50% wpisowego
link do wydarzenia na FB i wszelkich dodatkowych informacji z poza regulaminu: https://fb.me/e/4NHIpcNrx
kontakt
Masz więcej pytań? Odwiedź nas lub skontaktuj się zdalnie!
dla graczy
Discord
Muzeum Wodociągów Hala Pomp
W każdą ostatnią niedzielę miesiąca spotkasz nas w Muzeum Wodociągów Hala Pomp na Bydgoskiej Strefie Gier Bez Prądu.
dla partnerów i mediów
Jeśli jesteś przedstawicielem mediów, partnerem biznesowym lub sponsorem, zachęcamy do kontaktu. Oferujemy szerokie możliwości współpracy przy organizacji wydarzeń, turniejów i kampanii promocyjnych, które angażują naszą dynamicznie rozwijającą się społeczność. Wspieraj naszą pasję, budując wspólnie niezapomniane doświadczenia i wzmacniając zaangażowanie fanów gier bitewnych!
Discord
Poznaj nas na miejscu
ul. Gawędy 5, 85-792 Bydgoszcz